söndag 23 augusti 2009

Center #1

FAKTA
Namn:
Anna Rhöös
Smeknamn: Rhöös
Ålder: 27
Civilstånd: Upptagen
Yrke: Ekonom
Blogg: http://blogg.rhoos.se/



INNEBANDYRELATERAT
Varför IBF Linköping?
Det är ju fullt med härliga människor i laget!
Vilka lag i D2 gör upp om seriesegern i år? Solfjäderstaden-KFUM Norrköping (jag vet, ursäkta IBF, men jag tror vi slåss för det men inte når ända fram i årets konkurrens)
Kommer segraren att ta sig hela vägen till div 1? Ja, det vore på tiden…
Vilket lag blir roligast att möta? Solfjäderstaden
Vilket lag blir tuffast att möta? KFUM Norrköping

Vem i laget är…
slarvigast? Malin Yngvesson (inga belägg för det här egenligen, men att hon var på väg från träningen utan klubbor skvallrar lite om potentialen här) =)
roligast? Johanna Karlsson
mest fåfäng? Lill-Foppa kanske?
tidsoptimist? Ludde
sångfågel? Lisa Eriksson

Sån är jag i omklädningsrummet: Inför match ganska lättsam men i perioderna ganka lågmäld och fokuserad
Sån är jag på plan: Fokuserad, engagerad (och onödigt högljudd när jag själv tycker att jag ”borde” få bollen)
Om jag fick vara någon annan? Den här är inte lätt... men om jag får sikta högt och det får jag ju så då vill jag vara som Magnus Svensson... en riktig målspruta som lyckas avgöra när det gäller! Det hade varit så härligt att få vara som han!

TRE SNABBA
Slag- eller dragskott?
Dragskott (men övar som satan på slagskotten, så vem vet?)
Snabbhet eller teknik? Snabbhet?
Intervaller eller bänkpress? Bänkpress (syns inte, men jag gillar inte att springa)

PERSONLIGT
Min paradrätt i köket:
Jag älskar mat och jag älskar att laga mat och vill skriva mycket här, men en favorit är egenbakad kyckling- och mangopizza
Världens bästa uppfinning är: Plattången, även om självfall är skitsnyggt vissa dagar så ser jag enligt andra ut som ett penntroll andra dagar... och då är plattången en gudagåva!
Jag är jäkligt bra på att: prata
… men inte alls lika bra på att: lyssna (jag hoppas jag inte är så hemsk som jag låter nu)

Okänd talang: Jag är övertygad om att jag har en talang, har länge väntat på att den ska visa sig för mig, men icke…
Motto: Kan man inte skryta om sig själv så får man skryta om andra…

Det här visste ni inte om mig: Att jag är en riktig nörd (men det kanske ni redan visste? =) )
Det visste ni inte om en av mina lagkamrater: Jag skulle ju avslöja "dock-skandalen" här men var för sent ute... får istället berätta att en kär vän och innebandyspelare missat läsa kartan så pass att hon på en cykeltur som skulle gått till Mjölby hamnade i ett ca 1,5 meter djupt dike på en äng kämpandes för att få upp cykeln igen då hon missade att kasta över den över diket... Behöver jag skriva att hon aldrig kom fram till Mjölby?

Anna Hårte om Rhöös: "Som spelare är hon fruktansvärt snabb – hon hinner ikapp de bollar man trodde var döda. Hon har också en otrolig förmåga att trixa sig igenom och ta sig mot mål. Sen är hon även ettrig som attans – får du henne i ryggen så ger hon sig inte. En mycket bra spelare helt enkelt!"

7 kommentarer:

Carrie sa...

ha ha jaa rhöös: du är en fabulous nörd, det visste vi =)

Anna P sa...

En söt o go nörd :)

Martin sa...

Gillar du inte att springa? Är det därför du springer så fort? För att det ska ta slut så snabbt som möjligt? Haha vad är det där för tips om serietoppen?

Rhöös sa...

haha, precis så Martin! gillar man springa kanske man är ute för länge... och då får jag en motivation att öka tempot. Och tror jag inte jag vinner så får jag en motivation att kämpa hårdare...

Eller så får alla andra en motivation att motbevisa mig...

Kan fungera hur som =)

Eller så är jag bara dum och pessimistisk. Svårt att veta riktigt, eller hur =)

Rhöös sa...

Gillar du att springa Martin?

Martin sa...

Jag gillar att springa! Förstår väl kanske inte bättre...

Lisa Eriksson sa...

Åh jag har ju inte skickat in min.. Fy på mig.. ska genast göra! Skoj med presentationer jue :)