måndag 24 augusti 2009

Rapport från kick-offen

Jäklar vilken rolig och skön lördag! Först på schemat för kick-offen var jujutsi (hur det nu stavas?) inbokat. Lite smått blyga gick alla in i salen, men som åskådare och ganska irriterande fotograf måste jag säga att alla slappnade av, släppte loss och körde järnet efter ett tag. Så jäkla kul att se! Och jag hade verkligen velat vara med. Tror att jag behöver gå i terapi för att våga testa saker även om de kan (med massor av otur) skada knät på mig… hur som, det var ändå skoj att titta på.

Konster vi fick se var räkan, bakåtkullerbyttor, sidokullerbyttor (hur gick det med dem Martin?) och så var det brottnig, kärlek och datten. Mest kärlek mellan Martin och vår instruktör J. Sen visade även Ludde hur man spöar upp Martin i brottning =)

När alla var sådär klippt slut som man kan bli av kampsport så åt vi lite lunch och åkte till Campushallen och körde african power dance. Måste säga att tjejerna i laget är grymma! Taktkänsla och mod hos alla. För vad vore vi utan att veta vad påfågeln eller bågskytten är? Nu vet vi även hur vi ska dansa när vi är på fest. Många bra moves var det.

Deltävling i tipspromenaden

Tack Anna & Sofie för en välplanerad dag och kväll! Och förståss tack också till alla som var med och lekte! Förutom bilderna som kommer upp här cirkulerar typ alla på fejjan. Hojta om ni absolut inte vill vara med eller om ni inte hittar dem och vill se dem! Eller så skickar ni en vänförfrågan till mig helt enkelt =)

Over and out!

6 kommentarer:

Lotta Dahm sa...

jag som inte har fejjan, kan inte du maila några bilder till mig Anna.. tack i förväg..

Anna P sa...

Tack Rhöös, för att du var med o fotade hela dagen o kvällen! Jättekul att ha bildbevis på allt :)
Och givetvis, tack alla tjejer (o Martin o Tommy med så klart!) som var med o gav järnet på alla aktiviteter! Det är inte svårt att fixa en kick-off med så glada o goa tjejer :)

Martin sa...

Manligheten fick sig helt klart ett par törnar i lördags! Men att bli nerbrottad av Xena Krigarprinsessan det kan jag faktiskt leva med...

Rhöös sa...

Jag ska se vad jag kan göra Lotta. Min uppkoppling är så dålig så jag vill inte gärna maila dem.

Du får komma förbi med ett USB minne någon dag eller liknande. Vi löser det på nåt sätt helt enkelt!

Rhöös sa...

Jag gillar verkligen bilden på Martins sido-kullerbytta =)

Anna P sa...

Jag med! Den är grym! :)