tisdag 25 augusti 2009

Målvakt #1

FAKTA
Namn:
Nisses Lotta Maja Nordesjö
Smeknamn: Nisse
Ålder: 27
Civilstånd: Förlovad
Yrke: Konsulent på Studieförbundet Bilda
Hemsida: Nordesjo.se

INNEBANDYRELATERAT
Varför IBF Linköping?
En liten klubb som har den intima känslan!
Vilka lag i D2 gör upp om seriesegern i år? IBF Linköping och Solfjäderstaden
Kommer segraren att ta sig hela vägen till div 1? Nej
Vilket lag blir roligast att möta? Jag vet inte varför men jag gillar att möta Mjöölby
Vilket lag blir tuffast att möta? Solfjäderstaden, men även Boxholm brukar vilja brottas

Vem i laget är…
slarvigast? Nathalie på ett gulligt sätt
roligast? Jag diggar Lisa
mest fåfäng? P´et och Sofia ”Ludde” är alltid snygga (men tror inte de står så länge framför spegeln)
tidsoptimist? Ludde
sångfågel? Hmhm har inte hört så många sjunga men Rhöös och Lisa gillar singstar skarpt

Sån är du i omklädningsrummet: Adrenalinstinn inför match och blir då lite pajas
Sån är du på plan: Peppande och agerande
Om du fick vara någon annan? Ettrig som Natta, hård som Emma, hårda skott som Ludde, placerade skott som Lina och fortsätta vara mig själv i snacket.

TRE SNABBA
Slag eller dragskott?
Slagskott (när jag var back)
Snabbhet eller teknik? Snabbhet
Intervaller eller bänkpress? Bänkpress

PERSONLIGT
Min paradrätt i köket: Lasange
Världens bästa uppfinning är: Bomullpads eller cykeln
Jag är jäkligt bra på att: gulla med barn (omvärlden försvinner liksom)
… men inte alls lika bra på att: sjopa med människor som tycker synd om sig själv

Okänd talang: Kan låta som en gök med rullad tunga

Motto: ”Det är de som går vilse som hittar de nya vägarna”

Det här visste vi inte om dig: Jag är som en öppen bok!! Men jag har tappat synen och hörsel en gång efter en svår hjärnskakning!
Det visste vi inte om en av dina lagkamrater: Oj oj oj…..vem ska vi välja! Lisa skulle nästan också kunna kallas för Nisse

Anna P om Nisse: "Är relativt ny på målvaktspositionen, men det märks inte! Tack vare tidigare erfarenheter som utespelare har hon en bra blick för spelet och styr övriga medspelare bra med sitt tydliga "snack". Har även starka ledaregenskaper."

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Lotta min kära släktning :)

Lotta Dahm sa...

Haha LIsa eller Nisse senior kanske