söndag 21 februari 2010

Träningsvilja och lite jävlar anamma in i det sista!

Säsongen börjar lida mot sitt slut. Vi ligger nu med endast 3 matcher kvar i båda serier på en förstaplats i DU med en poängs marginal framför Westervik som håller andraplatsen. I D2 har vi istället med en match mindre spelad just nu en fjärdeplats som om vi spelar våra matcher bra kommer förvandlas till en bättre placering. Hur bra beror dock även på hur övriga matcher i serien slutar och det gör avslutningen i D2 väldigt spännande!

För att verkligen ta vara på det vi uppnått i IBF hittills (och då tänker jag på det lagarbete, den vilja och det slit vi kan göra för varandra) så hoppas jag att vi i år tar tag i våra sista krafter och verkligen kör säsongen ut med riktigt bra träningsnärvaro och grymma träningar! Det vore så roligt att få sluta den här säsongen på absolut bästa sätt! Hur vi sen placerar oss ska bli väldigt spännande att se!

Jag citerar min systers kloka ord som passar väldigt bra just nu. Hon skriver nämligen på Uppsala innebandy.se

"Ni som glömmer av träningen och tycker att ni ändå är bättre än andra kommer förr eller senare bli omsprungna, av de med mindre talang men större drivkraft, och då blir vägen tillbaka till toppen lång."

Vi får inte känna att vi kan vinna de matcher som är kvar, känna att vi har det för då är då vi riskerar att tappa. Så nu hoppas jag att vi de få veckor som är kvar är riktigt många på träningen och att vi verkligen ger ALLT!

Vi ses i veckan!

2 kommentarer:

Martin sa...

Bra talat Rhöös!

Hårte (fortfarande med blåtira) sa...

Vi ses i veckan. Lätt att jag är där.
Men först kör vi så det ryker ikväll!!!