måndag 7 juni 2010

Försäsongen (del 1) avslutas med löptester

Efter veckor av hårt slit från damlaget där Martin lagt stort fokus på snabbhet är det äntligen dags för sommaruppehåll. Men ledigt får man inte utan att testas. Så idag var första gänget ute för att sätta tider på distanserna 60 meter, 100 meter, 400 meter samt 2,5 km.

Grymt bra jobbat av alla som var där. De flesta förbättrade sina tider jämfört med testerna som gjordes för nästan exakt ett år sedan. Så vi kan vara nöjda med oss själva. Dessutom sattes två nya lag-rekord. Nu ska vi bara se till att hålla igång under "ledigheten" så vi kan prestera även i nästa löptest när försäsong del 2 sätter igång i augusti!


Rekorden kom på 60 meter och 2,5 kilometer. Och vi var jäkligt nära ett rekord på på 400 meter då Johanna K tangerade Luddes rekord på 1,11 från förra året så nu finns något att försvara för Ludde som går ut i nästa vecka för tester :)

60 meter sprang Rhöös på 8.44. Dessutom var Moa grym på 2,5 km. Och då menar jag verkligen grym! Precis som föra året rusade hon ifrån alla oss andra och visade upp en (ja, grym) form och slog sitt och lagets rekord från förra året genom att gå i mål på 10,12. Grymt bra!! (förslag på andra ord än grym för att beskriva prestationer?)

15 kommentarer:

Anna P sa...

Kul med uppdatering i bloggen!! :) Och bra jobbat av alla som var där. Själv satt jag på kontoret o granskade siffror...Så jag har ju "sparat" mitt ;-)
*ångest*

Lisa Eriksson sa...

Rekordet på 60 meter då?

Hårte sa...

Haha ja jag har det inte. Alls.
Tror faktiskt att Rhöös själv stod för det rekordet, den lilla vesslan...;)

Rhöös sa...

Sorry var så nöjd med rekordet att jag missade skriva tiden. Var mer fashinerad av Moas prestation :)

Men det blev 60 meter på 8.44. Jämfört med 8.51 förra säsongen. Så en förbättring med 7 hundradelar då... men sen tappade jag 6 hundradelar på 100 meter istället... så det jämnade väl ut sig :(

Rhöös sa...

Btw... någon som har ont i kroppen idag?
Själv kan jag knappt gå...

Martin sa...

Blir lite fundersam när jag ser bilden... Undrar om Pannan vet om att det INTE är Sofie som är hennes tvillingsyrra? Eller är det Sofie som är avundssjuk och också vill ha en tvillingsyrra kanske?

Martin sa...

Och varför ser Jonken så trött ut tro?

Rhöös sa...

Tycker dom gör sig bra som tvillingar :)

Och måste säga att jag inte håller med om Jonken. Tycker både hon och Moa ser oförskämt pigga ut efter vad de presterat. Fnys! Själv var jag ju spyfördig efter 400 och helt slut efter 2,5:an!

...ett tag i alla fall, sen vaknade benen och tävlingslusten igen :)

Hårte sa...

Jag har ont i benen Rhöös. Men det blev bättre efter lite fotboll :)

Rhöös sa...

Jag testade löpining... det blev inte bättre...

jonken sa...

jag lade oxå förvånat märke till att jag hade ont i benen igår! får springa bort det ikväll =)

Sofie sa...

Jag är nog lite avundsjuk! :)

Rhöös sa...

Nu börjar min kropp äntligen återhämta sig. Det här är det värsta jag varit med om efter träning... hua!

JE sa...

Vad sägs om enastående, stark, suverän, fenomenal, svåröverträffad, exceptionell? Istället för grym alltså :)

Rhöös sa...

Helt klart många bra ord som kan komma till användning i framtida inlägg :)

Tack!