måndag 3 september 2012

En blick utifrån...

För en sisådär fyra eller fem veckor sen åkte undertecknad till Rydshallen för att lämna tillbaka tröjor jag fått låna av IBF. I väntan på att det skulle sluta ösa ner utanför roade jag mig med att titta på IBFs träning. Förmodligen en av de första träningarna efter sommaruppehållet...

Det var två saker som slog mig. På två år som det gått sen jag var med senast har det hänt mycket. Det var så gott som ett helt nytt lag förutom ett fåtal bekanta ansikten. Stämningen verkar dock vara precis lika bra. Det jag också noterade var att det var lite rörigt. Klubban var inte helt vän med bollen och spelarna var inte helt samspelta. Inte riktigt som jag mindes mitt IBF när jag slutade.

Sen i helgen fick jag se dem spela igen. Men nu en match istället för träningsspel. Iklädda det nya snygga reservstället mötte tjejerna Husqvarna som jag vet är riktigt duktiga. Det här skulle bli roligt att se! Och roligt var det! Jäklar vilken match! En sak är säker - det fanns ingen osäkerhet kvar. Klubba och boll var det stenkoll på. Det var ett högt tempo på matchen och riktigt underhållande. Jag var imponerad. Riktigt kul att se helt enkelt! Kände faktiskt att jag saknade att spela, skulle varit så kul att få vara med!

Men jag har lämnat över till andra yngre förmågor och tänkte att jag kanske skulle göra detsamma här. Jag står ju fortfarande som ägare till IBFs blogg som legat nere en säsong. Ingen som vill ta över taktpinnen så att nyfikna (däribland jag) kan få gå in och läsa lite lättsamt om er då och då?

Själv ska jag ladda lite till innan jag tar upp klubban efter ett långt uppehåll och försöker spela lite innebandy igen. Vill inte ens tänka på hur det är med den egna bollkänslan efter uppehållet...

Inga kommentarer: