fredag 14 augusti 2009

Tränarpresentation #1

Namn: Martin Sävenhed
Smeknamn: Lite tråkigt kanske men har nog inget, den enda i laget utan numera?
Roll i laget: Försöker vara chef så gott jag kan



INNEBANDYRELATERAT
Vad är det bästa med IBF Linköping?

Självklart alla glada tjejer i damlaget!

Vilka lag i D2 gör upp om seriesegern i år?
Det står mellan fyra lag i år. KFUM Norrköping som kanske får gälla som lite favoriter, vi själva samt Solfjäderstaden och till sist Åby som är en liten outsider.

Kommer segraren att ta sig hela vägen till div 1?
Svårt att säga men känslan säger ja

Under vilken match förra året var du mest nervös?
Jag var nervös många gånger! Det jag minns spontant är att det var ganska nervösa minuter mot slutet i andra seriematchen mot Mjölby. De hade reducerat till 4-3 och när Johanna W sedan rullade in 5-3 i öppen kasse kändes det väldigt skönt! Speciellt kanske då eftersom vi veckan innan tappat 2-0 till 2-2 borta mot Norrköping i sista perioden.

När tror du att du kommer känna likadant i år?
Känns som det kan bli en nervös afton i andra omgången även i år. Då står det Solfjäderstaden på spelschemat.

PERSONLIGT
Motto: Ett mål är inget mål men två mål är fler än fyra assist

Det här visste vi inte om dig:
När jag som ung innebandyspelare en gång för länge sedan skulle göra min seniordebut så satt jag nervös på bänken och väntade på min chans. I tredje perioden kom den. Problemet var bara att det fanns en sarg i vägen när jag skulle ut på planen. Det slutade inte bättre än att mitt första ingripande i A-laget blev ett rejält magplask till publikens förtjusning.

Det visste vi inte om din tränarkollega:
DJ Tompan har en gång dribblat upp ett helt Division 2 lag (Stångån) på läktaren i alliansmästerskapen. Jublet som kom från den rejält stora publiken när han avslutade med att hänga bollen i nät är det största jag hört i en innebandyhall. Tompa var stor publikfavorit i det mästerskapet där vi i IBF var rejäla underdogs, kul minne!

16 kommentarer:

ämma mä e sa...

haha Djtompan rocks!;)
cute chickenmcmarty jr btw:P

Sofie sa...

Nervös?! Martin, du har väl aldrig behövt vara nervös på våra matcher? ;P Vi gör ju alltid 5-3 i slutminuterna, ingen idé att oroa sig :)

Rhöös sa...

Ja, vi höll oss till 5-3 =)
Men det var ju alltid en jäkligt nervös resa dit...

Mycket roligt att läsa!

Att Tommy var ett ess kan jag förstå. Vi har ju själva fått känna på hur han sprang runt oss i Stockaryd. Han är snabb den mannen =)

Sanne´s Blogg sa...

Marty, är inte det ett smeknamn?! =D

Anna P sa...

Haha mycket rolig läsning! :)
Men ska jag vara ärlig så är jag inte riktigt överens med ditt motto ;)

ämma mä e sa...

hehe precis sanne jag håller med, och vad hände med Chickenmcmarty?;)

Rhöös sa...

Det är det där med myrorna och elefanterna... riktigt tricky!

Ass sa...

Jag har hört fler än ett smeknamn... Dessutom så är en snygg assist mer än två petmål -så det så :P

Rhöös sa...

Den var inte så snäll mot Pet....

Det kanske skulle vara "två Pet mål är två bra mål" istället? =)

Rhöös sa...

Föresten Ass... kör inte du att en snygg tunnel är mer värd än ett mål???

Det var väl där vi stötte på problem både i LSIF, Norge och Motala... det kan vara den officiella versionen i alla fall...

Lisa Eriksson sa...

Hihihi, två PET-mål lixom.. Fy vad du är taskig ASS :D

Anna "Pet" sa...

Nu blev jag lite ledsen...:(
Men jag gör hellre massa ass än mål. Dock försöker jag stå för just petmål när jag gör mål :D

Martin sa...

Om man skulle sätta ihop fröken ''ass'' med fröken ''pet'' då kanske? Låter inte det som en rätt vass kombination haha?

Ass sa...

Men åhhh, jag menade ju inte så!!! :D Men förstå så grymma vi skulle vara ihop Pet :P

Men ja, en snygg och förnedrande tunnel är bättre än ett mål -så länge man vinner matchen ändå :)

Anna P sa...

Det där "så länge man vinner matcherna ändå" är tillagt efter sommarens turneringar va? Hörde aldrig den lilla "strofen" i somras...;-)

Ass sa...

Hehe, har fått modifierat den eftersom jag har kommit fram till att jag är rätt dålig förlorare och tycker bättre om att vinna :P