torsdag 10 september 2009

Back # 4

FAKTA
Namn:
Sofie Rhönnstad
Smeknamn: Har lyckats hålla dem hemliga hittills, så varför avslöja nu?
Ålder: 21
Civilstånd: Upptagen
Utbildning: Pluggar kemisk analysteknik

INNEBANDYRELATERAT
Varför IBF Linköping?
För att det är ett lag med så grymt många härliga tjejer!
Vilka lag i D2 gör upp om seriesegern i år? Det tror jag blir Solfjäderstaden, KFUM Norrköping och IBF Linköping.
Kommer segraren att ta sig hela vägen till div 1? Det är inte helt omöjligt.
Vilket lag blir roligast att möta? KFUM Norrköping tror jag. Det kommer nog att bli en riktigt tuff match men även väldigt rolig!
Vilket lag blir tuffast att möta? Solfjäderstaden

Vem i laget är…
slarvigast? Sofia S, är det något hon INTE har glömt efter träning/match?
roligast? Ulla, hon har alltid nå spex för sig!
mest fåfäng? Sofia S
tidsoptimist? Lisa
sångfågel? Väljer att besvara detta efter säsongen - när Emma har infört sina sångtävlingar i duschen!

Sån är du i omklädningsrummet: Först in - sist ut.
Om du var någon annan, vem skulle det vara? Moa! Blir alltid lika förundrad över hur hon alltid lyckas krångla sig igenom vilken situation som helst – med bollen i behåll!

TRE SNABBA
Slag eller dragskott? dragskott
Snabbhet eller teknik? teknik
Intervaller eller bänkpress? bänkpress

PERSONLIGT
Min paradrätt i köket: Det får nog bli en paj med varmrökt lax, såå god!
Världens bästa uppfinning är: Micron!
Jag är jäkligt bra på att: Prata först och tänka sen! Vilket har resulterat i väldigt många fina(?) citat och smarta(?) lösningar på livets alla gåtor – som t.ex. varför kryssningar alltid är 23 timmar långa och inte 24!
… men inte alls lika bra på att: Prata tillräckligt tyst för att undvika att för många ska lyckas ta del av mina citat. Och någon kan ju faktiskt sno mina lösningar på de stora livsfrågorna!
Okänd talang: Okänt även för mig ännu..
Motto: Lev för dagen! (..är dock väldigt dålig på att följa det själv.. men man kan ju alltid försöka leva efter det :P)

Det här visste vi inte om dig: Jag har lyckats gå vilse på väg från toaletten inne på en pub i sthlm! Det är nog inte många som kan :D Gjorde dock (som tur är?) inte det själv - två vilsna själar (nämner inget namn.. men en viss innebandymålvakt som är väldigt rädd för måsar) som inte kunde hitta vägen ut från den mörka källarlokalen/labyrinten!
Det visste vi inte om en av dina lagkamrater: När Camilla gick på lågstadiet gjorde hon en hel ”bokserie” om huvudkaraktären Ägg-Bert. Tror att dessa böcker fortfarande ska finnas att tillgå? Väldigt välskrivna och fina illustrationer!
Emma om Sofie: ”En innebandyspelare som verkligen ger allt både under träning och match. Hon är grym på att läsa spelet. Sofie har även ett ruskigt bra skott som jag hoppas att vi får se mer av.”

3 kommentarer:

Anna P sa...

Först och främst: vilken fin bild!!

Sen...hahahaha så himla skön du är Sofie!! Jag har ju fått äran att höra en av dina underbara lösningar på problemet med boxning när man har ont i ena handen...Och jag är riktigt imponerad av den lösningen!! Om det ändå vore så enkelt...;)
Och vilse på en pub?? Haha nästa gång kanske du ska ha en liten karta över puben, eller kanske guide (men välj då en som verkligen hittar!!) ;) Inte bara Vi har uppenbarligen 2 målvakter som har svårt att hitta...;)

Millsie, the creater of Ägg-bert ;D sa...

hahaha... sofie min lilla vilsna själ! ;D jag vet itne vem den andra målvakten är, men måsar är överjävliga!

och vad gäller ägg-bert var det den bästa serien, någonsin! Därmed basta!! :D:D

Rhöös sa...

När får vi läsa den här serien om Ägg-Bert då? =)

Jättefin bild Sofie!