fredag 25 september 2009

Matchtips

Nu kan alla tippa både D2 och DU serien. Mail är skickade till alla i laget. Om någon inte fått det men vill vara med så säg till så skickar jag det till er också!

Tippningen är av 1X2 karraktär men tre matcher ska resultat pyttsas in på. Detta fungerar som utslag om två eller flera slutar på lika många rätt. Då är bäst tippade resultat det som avgör segern!

De tre matcher som resultat ska tippas på är på resultatraden markerade genom att cellen är understruken.

Sista dag att tippa är den 2/10. Serien börjar 3/10.
(om man vill tippa alla matcher)

Upplägget är som följer:
Alla som vill vara med pyttsar in 20 kronor (inget man saknar) sen tippar man alla matcher i D2 serien.

Pengarna lämnar man direkt till mig. På träning eller match och ser till att jag skriver ner det =)

Alla pengar som lagts in i tipset går till priser till vinnarna! Ettan, tvåan och trean får pris. Förslagsvis vin =) Sista plats får tröstpris och något kan lottas ut! Beror helt enkelt på hur många som är med och tippar!!

11 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Jag tycker det var en rolig ide :)

Anna P sa...

Jag är på! :)

Anna P sa...

Jag är på! :)

johanna sa...

är tanken att man ska tippa alla matcher som i ALLA, eller alla matcher som i alla VÅRA måtcher? lät som en rolig idé iaf!

Rhöös sa...

Min spontana tanke var att tippa ALLA matcher. Det blir i en serie totalt 72 matcher i D2 serien till exempel.

Men tar man bara våra matcher så blir det ju lite futtigt med bara 16 matcher. Särskilt som vi vill tippa vinst i alla våra matcher så spridningen blir inte lika bra.

Jag tänkte dessutom att det här är något som kan få oss ännu lite mer intresserade av att följa de andra matcherna under seriens gång. Våra egna är vi ju alltid intresserade av och har koll på =)

Men vi behöver inte göra som jag vill och föreslår utan känner många att det är roligare eller bättre att göra på annat sätt så kan jag helt klart tänka om och administrera det också =)

Ass sa...

När ni har ett tips som inte är alla matcher är jag på. Det räcker ju med era och sen en utslagsfråga med hur många mål ni gör eller släpper in eller något. Det är lagom jobbigt att tippa. /Slö

Anna P sa...

Har inte fått nåt mail... men vill gärna ha ett =)

Anonym sa...

Alltså varför måste priser innehålla alkohol? Varför skriva om alkohol på en hemsida för ett innebandylag. Det ser inte bra utåt. Hoppas det blir bättring på det.

Sofie sa...

Nästan värt att satsa på sistaplatsen och för att åtminstone kunna få tröstpriset! Jag menar, oddsen för att "vinna" det är ju större än att vinna förstaplatsen, iaf för mig :P Vilka matcher ska man fylla i resultat på förresten? :)

Rhöös sa...

Sorry, det missade jag att skriva. Jag har lagt en understrykning i dokumentet för att markera de tre matcherna.

För DU är det:
Finspång - Westervik
BK Vingen - IBF Linköping
LIBK - Finspång

För D2 är det:
Boxholm - IBF Norrköping
IBF Linköping - IBF Norrköping
KFUM Norrköping - Solfjäderstaden

Rhöös sa...

Vill ni kunna se vad alla har tippat eller ska jag hålla alla lappar och sammanställningen hos mig?

Ska jag maila ut?
Publicera?
eller hålla det för mig själv?