lördag 12 september 2009

Målvakt # 4

FAKTA
Namn:
Johanna Karlsson
Smeknamn: red bum, jb
Ålder: 22
Civilstånd: claimed
Utbildning: läser andra året på kognitionsvetenskap

INNEBANDYRELATERAT
Varför IBF Linköping?
För att det är ett helt underbart gäng!
Vilka lag i D2 gör upp om seriesegern i år? Fjädern, Norrköping..och så vi
Kommer segraren att ta sig hela vägen till div 1? Ja det tror jag. Det känns som att det är en väldigt stark serie här i år
Vilket lag blir roligast att möta? Mjölby och fjädern. Det var tuffa matcher förra året, så det ska bli kul att jämföra hur matcherna blir mot dem i år.
Vilket lag blir tuffast att möta? Fjädern kanske? De var inte lätta i fjol iaf

Vem i laget är…
slarvigast?
Lisa
roligast? Emma
mest fåfäng? Ludde tror jag..hon har iaf haft mascara även på de fysträningar då det regnat
tidsoptimist? Tommy?
sångfågel? Har för mej jag hört talas om kombinationen Lisa och singstar?

Sån är du i omklädningsrummet:
svettig och illaluktande
Sån är du på plan: taggad, men ganska lugn tror jag
Om du var någon annan,vem skulle det vara? Jag skulle gärna ha emmas teknik, tänk att kunna skjuta så hårt och pricksäkert…och att kunna göra zorro såklart

Det här visste vi inte om dig:
jag har spelat en turnering som målvakt för ett lag som vunnit norska motsvarigheten till SM och de tyckte jag skulle höra av mej då jag gått ut gymnasiet om jag var intresserad av att komma dit och spela.
Det visste vi inte om en av dina lagkamrater: Moa, Ulrika och Johanna är egentligen mina ärkerivaler hemifrån då de spelade i ett riktigt bra lag i dalaserien och det var alltid jämna matcher då vi möttes. Moa har även spelat i distriktslaget tillsammans med min lillasyster. (Och Johanna med?)

PERSONLIGT
Min paradrätt i köket: Pannkaka! Lessnar aldrig på det, för jag gör världens godaste!
Världens bästa uppfinning är: mobiltelefonen. Tänk att kunna få tag på andra i princip vart de än befinner sej

Jag är jäkligt bra på att: ta det lugnt
… men inte alls lika bra på att: skynda mej

Lyssnar på:
spotify
Tittar på: film på bio, eller nån serie till frukosten
Hemsidor jag ofta besöker: facebook och mejlen är mitt andra och tredje hem

Okänd talang:
kan vissla som en duva (uggla?)
Motto: var nöjd med allt som livet ger!

NÅGRA SNABBA
Film eller bok? bok
Chips eller godis? godis
Fanta eller Cola? cola
Byxor eller kjol? kjol
Nagellack eller läppstift? nagellack
Kram eller kyss? kram
Slag eller dragskott? Alltid drag
Utkast eller utrullning? Att rulla ut bollen till backarna känns alltid väldigt säkert, men ett utkast som sitter där det ska är inte helt fel!
Intervaller eller bänkpress? Springa är fantastiskt tråkigt, så det får bli bänkpress

Lisa om Johanna: "Målvakt som har en hög lägstanivå och en hög högstanivå. Hon står alltid rätt placerad i målet och har en bra rörelse. Har även bra utkast! Känns oerhört tryggt att ha henne bakom sig och jag litar till 100 på Johanna i målet! Kan även vikareiera som utespelare"
Edit: 2009-09-14 Så Johanna beskrivs som det var menat att göra =)

6 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Menar ju såklart hög lägstanivå?? gör alltså aldrig en dålig match...


hmm hoppas ni fattar

johanna sa...

åh vad snällt du skrivit om mej lisa!! tillslut.. =)

Anna P sa...

Hahaha inte lätt det där Lisa. Man blandar ju lätt ihop uttryck ;) "Många kockar små....", "Världen är ju rätt stor ändå..." "det löser sig sa katten som åt en lampa..." Eller hur var de där uttrycken...? ;)Men det är ju så kul när det blir lite galet fel!! :)

Rhöös sa...

Hahaha, den skriver vi upp på Lisas lista =)

Jag läste ju inte igenom så noga. Annars hade jag ju kunnat hitta felet med tanke på att Lisa fisa berättat vad hon skrivit.... men det hade ju inte blivit lika roligt då =)

Rhöös sa...

Hahaha, den skriver vi upp på Lisas lista =)

Jag läste ju inte igenom så noga. Annars hade jag ju kunnat hitta felet med tanke på att Lisa fisa berättat vad hon skrivit.... men det hade ju inte blivit lika roligt då =)

Anna P sa...

Allstar-Johanna har vi nu!! Grattis Johanna!=)