måndag 7 mars 2011

Riktigt bra spelat i helgens derby

I helgen var det derby mellan Linköpings IBK Ungdom och IBF Linköping. Jag vet knappt vad jag ska skriva om matchen. Jag är bara så sjukt nöjd med hela lagets insats. Det var enormt roligt att spela och det vi tränat på satt äntligen och det satt riktigt riktigt bra!

3-9 (1-5, 1-3, 1-1)
Skott på mål: 24-38 (11-15, 7-13, 6-10)

På förhand tyckte jag att det kändes som att det kunde bli en tuff match men bara 2 minuter in i matchen tog vi ledningen med 1-0 och två minuter senare ökar vi på ledningen till 2-0. Det började redan kännas riktigt bra. Vi brukar kunna vara svårstartade men i den här matchen går vi verkligen in med totalt fokus direkt. Vi ger sen LIBK en reducering efter en miss i försvaret men det är inget som idag påverkar oss utan vi fortsätter som tidigare och gör tre mål till, samtliga via Malin Yngvesson, innan perioden är slut.

I paus känns det nästan overkligt bra men det gällde förstås att inte gå ut och slappna av för det. Det kan jag inte heller säga att vi gjorde. Vi fortsatte ritkigt bra i både andra och tredje perioden och trummade på och spelade riktigt bra. Vi höll bollen bra, försvarade oss bra och kontrade bra. Det sistnämnda något som det varit klent med tidigare matcher. Så jäkla gött när allt fungerar. Uppspelen från backarna var enkla, snabba och effektiva och vi gav aldrig LIBK en chans att komma in i matchen.

Jag är så paff och glad över söndagens match att jag inte kan komma på något mer att skriva. Så jag avslutar med lite välförjänt beröm. Kanske blir mer text i nästa matchreff :)

Riktigt riktigt bra spelat av alla!
Men bara för att jag kan så ger jag en extra stjärna till Anna Persson som gör ett riktigt bra jobb på backen. Det är din bästa match hittills Anna (vad jag sett). Du var riktigt trygg, stabil, säker och spelade enkelt och bra! Riktigt kul att se!!

Laget:
Johanna Karlsson
Anna Forsberg

Elin Gustafsson 1+0
Anna Persson
Therese Andersson
Sofia Sunnerud 0+1

Malin Yngvesson 4+1
Anna Engvall Hårte 0+3
Anna Rhöös 1+0
Erika Kisbenedek 1+0
Moa Ericson 0+1
Maria Johansson 1+1
Caroline Rosén 1+0

I båset:
Martin Sävenhed
Tommy Pettersson

4 kommentarer:

Malin sa...

Mycket bra skrivet Rhöös, läser med glädje:) Håller med till 100% att berömmet ska gå till Anna P:) Lugn o trygg är bara förnamnet!!!:) Bra laginsats av alla!!!:)

Anna P sa...

Åhh Tack!! :D
Först sitter jag o ryser här när jag läser reffet just för att vi var så bra och känslan från i söndags bara kom över mig igen.
Och sen blir jag rörd för så fint beröm. Tusen, tusen tack!!
Men instämmer verkligen med hur bra laget var i söndags! Nu fortsätter vi så resterande matcher!

Anna P sa...

Åhh Tack!! :D
Först sitter jag o ryser här när jag läser reffet just för att vi var så bra och känslan från i söndags bara kom över mig igen.
Och sen blir jag rörd för så fint beröm. Tusen, tusen tack!!
Men instämmer verkligen med hur bra laget var i söndags! Nu fortsätter vi så resterande matcher!

Rhöös sa...

Kul att få feedback på mina reff och tack för de snälla orden säger även jag då :)

Det gör det ju bara roligare att skriva :)